Βέβαια εκτός από το αγωνιστικό κομμάτι στη μέση μπαίνει και το εμπορικό, αφού ο Ρομάν Αμπράμοβιτς έκανε ένα τεράστιο άνοιγμα φέρνοντας τον Τόρες στο Δυτικό Λονδίνο, όμως όπως κάθε επιχειρηματίας αυτό που θέλει είναι η επιστροφή των χρημάτων του. Ο Ισπανός στράικερ, όσο και αν ακούγεται υπερβολικό, έχει αρχίσει να κάνει την απόσβεσή του αναφέρει το sentragoal.
Οι πωλήσεις στις φανέλες του Τόρες έχουν κάνει ήδη τρελά νούμερα και είναι χαρακτηριστικό ότι η αναλογία με τον Αντι Κάρολ, τον αντικαταστάτη του στο «Ανφιλντ», είναι στο 250 προς ένα! Αυτό όμως είναι κάτι που στην Τσέλσι γνώριζαν ότι θα συνέβαινε.
Δημοφιλέστερος και στο Facebook!
Μια απλή βόλτα στο Ίντερνετ είναι αρκετή για να πειστεί ακόμα και ο πιο δύσπιστος για το πόσο δημοφιλής είναι ο Ισπανός και για ποιο λόγο θεωρείται ότι έχει τεράστια εμπορική αξία. «Το μεγαλύτερο σάιτ κοινωνικής δικτύωσης, το Facebook, αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το πώς η Τσέλσι μπορεί να επωφεληθεί από την απόκτηση του Τόρες. Με 966.680 θαυμαστές ο Τόρες είναι ο δημοφιλέστερος ποδοσφαιριστής στην Πρέμιερ Λιγκ, έχοντας περισσότερα «likes» από παίκτες όπως ο Τζον Τέρι, ο Φρανκ Λάμπαρντ και ο Ντινέ Ντρογκμπά, ενώ οι θαυμαστές του είναι σχεδόν περισσότεροι από τους αντίστοιχους συλλόγων όπως η Αρσεναλ και η Τσέλσι», ανέφερε ο Όλιβερ Γουάρντ, υπεύθυνος στο «ITM Sports Management», που συμπλήρωσε:
«Ο Τόρες είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις ανερχόμενες αγορές ποδοσφαίρου. Στις ΗΠΑ, στην Αργεντινή, στη Βραζιλία, στην Ινδονησία και στην Ινδία είναι ο πιο αγαπημένος παίκτης της Πρέμιερ Λιγκ. Η… σιωπηρή αποτίμηση ενός χρήστη στο Facebook είναι 60 λίρες ανά άτομο. Αν η Τσέλσι θέλει να αποτιμήσει σε χρήματα τα παραπάνω στοιχεία κατά τον ίδιο τρόπο, τότε είναι φανερό ότι θα αποσβέσει την αρχική δαπάνη πάρα πολύ γρήγορα», ήταν τα λόγια του Γουάρντ.
Μέτρο σύγκρισης παραμένει ο Μπέκαμ
Εδώ και πολλά χρόνια το μέτρο σύγκρισης για τα πάντα είναι ο Ντέιβιντ Μπέκαμ. Η άφιξη του Αγγλου στη Ρεάλ Μαδρίτης το 2003 μεταφράστηκε σε έναν μέσο όρο πωλήσεων της φανέλας του που έφτανε τις 900.000 το χρόνο, ενώ μέσα στους επόμενους 12 μήνες το νούμερο αυτό ξεπέρασε τα 3.000.000!
Τα στοιχεία αυτά δεν δείχνουν όμως την ακριβή εικόνα. Το πραγματικό κέρδος για τους Μαδριλένους ήρθε από τις νέες εισόδους των χορηγών. Ο ερχομός του Μπέκαμ επέτρεψε στον σύλλογο να διαπραγματευτεί μια άνευ προηγουμένου συμφωνία οκτώ ετών με την adidas για τη φανέλα, που πιστεύεται ότι ήταν αξίας 500.000.000 λιρών!
Και είναι δεδομένο ότι η μεταγραφή του Τόρες δεν θα προσφέρει στην Τσέλσι τόσα πολλά κέρδη, όμως είναι επίσης σίγουρο ότι η αξία του θα ανεβάσει κατά πολύ το προφίλ των «μπλε» σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η κίνηση αυτή είναι μια πολύ καλή οικονομική επένδυση, αν και υπάρχει το εμφανές ρίσκο που πάντα συνδέεται με τον αθλητισμό σε αυτό το επίπεδο.
Με τις… ευχές των «ειδικών»
Ο Πάτρικ Μίτσελ, που είναι συνεργάτης σε ομάδα αθλητισμού στους νομικούς εμπειρογνώμονες «DLA Piper» και ειδικεύεται στον κλάδο του αθλητισμού γενικότερα, πιστεύει ότι η Τσέλσι έκανε αυτή την κίνηση στο σωστό χρόνο.
«Κάθε ομάδα ξοδεύει λεφτά με απώτερο στόχο την επιστροφή που θα έχει. Η ιδέα της επιστροφής πετυχαίνεται σε διάφορα επίπεδο. Το πρώτο και το πιο άμεσο είναι οι βαθμοί που κερδίζει η ομάδα και τα τρόπαια που έρχονται στον σύλλογο. Το δεύτερο είναι με την αύξηση των πωλήσεων, σε εθνικό επίπεδο των εισιτηρίων, και σε παγκόσμιο με τις νέες χορηγίες, τις πωλήσεις των φανελών και με τις τηλεοπτικές συμφωνίες. Στη συνέχεια, ανάλογα και με την επιτυχία του συλλόγου, έρχεται και ένα μεγαλύτερο μέρος εσόδων από την Πρέμιερ Λιγκ, με πιο επικερδείς συμφωνίες και με πιθανότητες για κερδοφόρα ταξίδια στην προετοιμασία. Η ουσία είναι ότι κάνοντας μια τόσο ακριβή μεταγραφή, κάνεις παράλληλα και μια σπουδαία επένδυση, επιχειρηματικά», ανέφερε αναλυτικά ο Μίτσελ.
Αμφίδρομο κέρδος
Πάντως η συμφωνία είναι τέτοια που δεν δίνει μόνο στην Τσέλσι επιστροφή χρημάτων. Και ο 26χρονος στράικερ θα πάρει ένα μέρος από τα κέρδη των «μπλε» από τις φανέλες και τις υπόλοιπες χορηγίες, ενώ το συμβόλαιο που έχει υπογράψει του επιτρέπει να συνεχίσει να συνεργάζεται με τους προσωπικούς του χορηγούς όπως είναι η Pepsi.
Εγγύηση επιτυχίας δεν υπάρχει ούτε για τον Τόρες ούτε για την Τσέλσι, όμως δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι και οι δύο πλευρές έχουν κάνει ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός.